0 0
تهران ، ولیعصر
021-987654

آینده سئو در سال 2021: 7 گرایش سئو که باید بدانید

آینده سئو در سال 2021: 7 گرایش سئو که باید بدانید

وقتی نوبت به بازاریابی دیجیتال می رسد، می دانید که بهینه سازی موتور جستجو سئو (SEO) یک استراتژی ارزشمند برای رشد آنلاین تجارت شماست. وقتی به آینده سئو در سال 2021 نگاه می کنید، ممکن است این سوال را داشته باشید که آیا همه کارهای درست را برای کمک به رتبه بندی سایت خود در سال جدید انجام می دهید؟

بنابراین، آینده سئو در سال 2021 چگونه خواهد بود؟ در اینجا 7 روند را برای کمک به استراتژی شما معرفی می کنیم:

1- تمرکز بر تصمیم کاربر برای جستجوی

اولین مورد ما در سئو تمرکز بر تصمیم کاربر برای جستجوی است. این روند طی سالهای متمادی رواج داشته است و همچنان در سال 2021 نیز صادق است. ایجاد صفحاتی با هدف جستجوی کاربر برای موفقیت در سئو در سال 2021 اساسی است.

قصد جستجوی کاربر، به معنی این است که کاربر ممکن است چی جستجو کند، در واقع این کار برای کمک به شما در رتبه بندی در نتایج جستجو بسیار مهم است. هر کاربر ممکن است اطلاعات خاصی را جستجوی کند. اگر صفحه شما اطلاعات مورد نیاز را ارائه ندهد ، در نتایج جستجو رتبه خوبی نخواهید گرفت.

اگر می خواهید هدف کاربر از آمدن به صفحه وب سایت شما را برآورده کنید، به کلمه کلیدی که در حال حاضر برای صفحات شما رتبه بندی شده است، توجه کنید. بنابراین، به عنوان مثال، اگر می خواهید برای “how to organize your closet” رتبه بندی کنید ، به نتایج جستجو نگاه کنید تا ببینید چه رتبه بندی دارد.

organizing closet search results

بر اساس نتایج جستجو، می توانید ایده نحوه دسترسی به محتوای خود را بدست آورید.

2- ایجاد محتوا جامع

آینده سئو در سال 2021 شامل ایجاد محتوای جامع است. اگر می خواهید با سئو در سال 2021 موفق شوید، محتوا یک مولفه مهم است.

اگر محتوا ایجاد نکنید، چیزی برای رتبه بندی در نتایج جستجو نخواهید داشت. اگر می خواهید محتوای شما در نتایج جستجو رتبه بندی شود، باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

بنابراین، برای مطابقت با آخرین روند سئو باید محتوای جامع ایجاد کنید ، محتوایی که با گذشت زمان پایدار باشد. مواردی مانند مقاله های خبری همیشه جامع نیستند، زیرا دارای تاریخ هستند و فقط برای مدت کوتاهی معتبر هستند.

شما می خواهید محتوایی ایجاد کنید که شش ماه، یک سال یا بیشتر از انتشار آن باز هم معتبر باشد. وقتی محتوای شما به مرور جامع شود، به شما فرصت بیشتری می دهد تا محتوای خود را برای رتبه بندی در نتایج جستجو بهینه کنید.

برای شروع تولید محتوای جامع، به موضوعات مهم در صنعت خود یا سوالات متداول مخاطبان خود بپردازید. اینها ایده های عالی برای شروع ایجاد محتوا هستند که باعث می شود از سئو در سال 2021 عقب نمانید.

به عنوان مثال اگر یک فروشگاه شیرینی فروشی دارید، ممکن است افراد سوالات مانند این را بپرسند:

چه شکلاتی برای تهیه آب نبات بهتر است؟
[نوع آب نبات] چگونه ساخته می شود؟
چگونه آب نبات ترش درست کنیم؟
چگونه شکلات کمتر مصرف کنیم؟
بهترین آب نبات برای عید چیست؟
می توانید از این سوالات به عنوان الهام برای ایجاد محتوایی مفید برای مخاطبان خود برای سئو در سال 2021 استفاده کنید.

3- ارائه یک سایت سازگار با موبایل (موبایل فرندلی)

در لیست روندهای سئو در سال 2021 ارائه یک وب سایت مناسب برای موبایل مهم است. اگر می خواهید سئو شما در سال جدید بالاتر رود، یک وب سایت مناسب برای موبایل بسیار اساسی است.

گوگل اول موبایل فرندلی بودن سایت را بررسی می کند، این بدان معنی است که هنگام رتبه بندی سایت خود در نتایج جستجو، نسخه موبایل سایت شما را در نظر می گیرد. بنابراین ، اگر وب سایت موبایل فرندلی نداشته باشید، رتبه بندی شما پایین می آید.

برای داشتن یک وب سایت مناسب برای موبایل، طراحی ریسپانسیو را با سایت خود ادغام کنید. طراحی ریسپانسیو تضمین می کند سایت شما با هر دستگاهی که مخاطب شما استفاده می کند سازگار است. چه از طریق تلفن هوشمند یا تبلت و … به سایت شما دسترسی پیدا کنند، این تجربه مثبتی برای کاربر خواهند بود.

بنابراین، با بهینه سازی سایت خود برای دستگاه های تلفن همراه، به ارائه یک تجربه مثبت کمک می کنید تا بتوانید در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشید.

4- بهینه سازی برای جستجوی معنایی

جستجوی معنایی برای سئو در سال 2021 بسیار مهم است زیرا شما محتوایی ایجاد می کنید که بر مخاطبان شما متمرکز باشد و بهترین تجربه را در سایت شما به آنها ارائه دهد.

بنابراین ، چگونه می توانید برای جستجوی معنایی وب سایت را بهینه سازی کنید؟

برای کاربران بنویسید، نه موتورهای جستجو: بسیاری از شرکت ها اشتباه می کنند که برای موتورهای جستجو مقاله می نویسند تا بتوانند در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشند. در عوض، شما باید بر روی نوشتن برای کاربران تمرکز کنید. موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند که می توانند خواسته های کاربران را برآورده کنند ، بنابراین ایجاد محتوای مورد نظر کاربران به شما در رتبه بندی کمک می کند.
به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید: اگر می خواهید محتوایی مناسب مخاطبان خود ارائه دهید، باید به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید. بنابراین اگر کسی می خواهد نحوه پخت کیک را بداند، محتوای شما باید صریحاً به مخاطبان شما نحوه پخت کیک را بگوید.
افزودن داده های ساخت یافته: داده های ساخت یافته برای کمک به شما در ارائه اطلاعات مفید به مخاطبان خود بسیار ارزشمند است. این نوع داده شامل اطلاعاتی مانند رتبه بندی محصول یا زمان پخت دستور العمل است. شما می توانید اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید که احتمال کلیک آنها روی سایت شما را بیشتر می کند.(سئو در سال 2021)

structured data seo

5- بهینه سازی برای گوگل دیسکاور(Google Discover)

مورد بعدی در لیست سئو در سال 2021 ، بهینه سازی برای گوگل دیسکاور (Google Discover) است. گوگل دیسکاور یک محتوا متشکل از محتوای مربوط به رفتار جستجوی کاربر و مرور آنلاین است که در صفحه اصلی گوگل در تلفن همراه نشان داده می شود.

google discover screen e1610483645944

شما می خواهید محتوای خود را برای رتبه بندی در گوگل دیسکاور بهینه کنید تا افرادی که بیشتر به تخصص و تجارت شما علاقه مند هستند به طور بالقوه بتوانند محتوای شما را در Discover feed خود مشاهده کنند.

بنابراین ، چگونه می توانید محتوای خود را برای گوگل دیسکاور بهینه سازی کنید؟

یکی از عناصر اصلی برای کمک به نمایش محتوای شما در گوگل دیسکاور، افزودن تصاویر بصری به محتوای شما است. از آنجا که این خبر در هنگام نمایش برای کاربران از تصاویر بصری استفاده می کند بنابراین باید یک عکس روی جلد در فید قرار دهید.

علاوه بر این، می خواهید اطمینان حاصل کنید که محتوای هدفمندی ایجاد می کنید که مخاطبان شما را جذب کند. وقتی محتوای شما هدف قرار می گیرد ، برای Google آسان تر است که زمینه را درک کند و آن را به کاربران توصیه کند.

با ایجاد محتوای بهینه سازی شده ، شانس خود را در فیدهای Google Discover افزایش می دهید و به لیدهای واجد شرایط تری می رسید.

6- ارائه یک تجربه کاربری مثبت

برای سئو در سال 2021، باید بر روی یک تجربه کاربری مثبت تمرکز کنید.

از زمان همه گیری بیماری کرونا، مرد بیشتر با خرید آنلاین تعامل داشته و به راحتی محصولات خود را سفارش و درب منزل تحویل می گیرند تا از کرونا در امان بمانند. اگر به فروش در Black Friday نگاه کنید ، فروش از 7.5 میلیارد دلار در سال 2019 به 9 میلیارد دلار در سال 2020 رسیده است.(سئو در سال 2021)

این روند به خوبی تا سال 2021 ادامه خواهد یافت، زیرا مصرف کنندگان بیشتری به سمت خرید آنلاین می روند تا آنچه را که لازم دارند، تهیه کنند. پس شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما تجربه کاربری مثبتی را برای مخاطبانتان فراهم می کند.

اما شما به چه صورت می توانید این تجربه کاربری را به وجود بیاورید :

1- اطمینان از ایمن بودن سایت خود با استفاده از پروتکل (SSL) برای خرید مطمئن
2- سایت شما باید با سرعت بالا لود شود تا کاربران بتوانند به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند
3- ایجاد پیمایش برای یافتن سریع محصولات باعث دسترسی کاربران آسان می کند

7- یکپارچه سازی بازاریابی همه کانال ها

آخرین مورد لیست سئو در سال 2021 ، بازاریابی چند کاناله است. گرچه سئو یک استراتژی بسیار ارزشمند و اساسی برای برنامه بازاریابی شما است، اما تنها استراتژی نیست. افراد از طریق چندین کانال کسب و کار شما را بررسی می کنند، بنابراین شما باید تمام کانال های بازاریابی را دنبال کنید.

افراد می توانند از طریق کانال هایی مانند تبلیغات در رسانه های اجتماعی، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ،با کسب و کار شما آشنا شوند. اگر از این روش ها استفاده نمی کنید پس مشتریان جدید به سختی شما را پیدا خواهند کرد.

علاوه بر این، هنگامی که افراد سایت شما را پیدا کردند، باید در سایت نگه شان دارید. در اینجا کانال های بازاریابی مانند بازاریابی از طریق ایمیل و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا کاربرانتان را تبدیل به مشتری کنید. این نکته برای سئو در سال 2021 خیلی مهم است.

یک استراتژی بازاریابی چند کاناله به سئو شما کمک می کند زیرا شما را قادر می سازد افراد را به سمت سایت خود سوق دهید. چه برای آخرین پست وبلاگ خود برای آنها ایمیل ارسال کنید و چه در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، شما باید فرصت های جدیدی برای بازدید از سایتتان ایجاد می کنید.

در این مقاله سعی کردین روش های سئو در سال 2021 به صورت روان توضیح دهیم حتما از این روش ها در سایت خودتان استفاده کنید تا بتوان سئو خوبی در 2021 بگیرید.

فرید مهدوی
فرید مهدوی

عاشق دنیای رباتیک و طراحی سایت چند سالی هستش که تو این زمینه ها فعالیت می کنم، سعی میکنم تجربیات و آموزش های بروز براتون قرار بدم.

محصولات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *